

Wykorzystując doświadczenie i
know-how powstałe w wyniku 12 lat budowy rozwiązania BI jako integralnej części systemów Comarch ERP, stworzono nowe narzędzie BI przeznaczone dla
małych i średnich firm. Rozwiązanie jest przeznaczone dla wszystkich, zarówno
Klientów Comarch, jak i posiadających inne systemy ERP/FK.
Nowe rozwiązanie o nazwie Comarch BI
Cloud to gotowe raporty i analizy BI opracowane przez naszych specjalistów,
dostępne w chmurze Comarch, które pomogą przeanalizować dane z dowolnego
systemu źródłowego. Jest to możliwe dzięki temu, że elementem naszego
rozwiązania są mechanizmy pozwalające na łatwe wydobycie danych i przesłanie
ich do chmury Comarch, gdzie mogą być natychmiast analizowane. Z analiz można
korzystać poprzez nowe, atrakcyjne wizualnie narzędzie raportowe dostępne przez
przeglądarkę internetową. Umożliwia to wgląd w wyniki firmy w dowolnej chwili,
z dowolnego miejsca i urządzenia podłączonego do internetu (laptop, tablet,
smartfon).
Rozwiązania analityczne od zawsze wymagały stosunkowo dużej mocy obliczeniowej (procesory, dyski, pamięć RAM). Dzięki zastosowaniu Chmury
Comarch i współdzieleniu zasobów, jesteśmy w stanie dostarczyć Państwu wydajny
system, przy zachowaniu niskich kosztów.


Wystarczy wysyłać dane do chmury, gdzie są one przetwarzane, po czym umieszczane na gotowych dashboardach i raportach, które
są dostępne dla klienta przez przeglądarkę internetową.
Premierowe rozwiązanie działa w ten sposób
dzięki wbudowanym komponentom:
Data Extractor - instalowany lokalnie na sprzęcie Klienta,
którego zadaniem jest wydobycie danych z dowolnego systemu źródłowego, w tym z
systemów firm trzecich, np. Sage, Insert czy Wapro. Extractor porządkuje i
strukturalizuje dane, a następnie zaszyfrowane wysyła do bezpiecznej Chmury
Comarch.
Comarch BI Cloud w Chmurze Comarch, do którego trafiają dane Klienta oraz w
którym są przetwarzane.
Predefiniowane analizy i raporty służące do prezentowania przetworzonych
danych, które są finalnym produktem, widocznym dla Klienta.
Aktualnie Comarch BI Cloud oferuje analitykę
w trzech kluczowych dla firmy obszarach:
Handel - cała sprzedaż firmy, zakupy i zamówienia
w zasięgu jednego raportu lub dashboardu, z dokładnością nawet do pojedynczej
pozycji na dokumencie.
Logistyka – bieżąca kontrola gospodarki magazynowej – aktualne i historyczne
stany magazynowe. Istnieje także możliwość korzystania z danych o zamówieniach
oraz ze sprzedaży do analizy rotacji magazynowej.
Płatności – pozwalają na analizę wszelkich dokumentów płatności, płatności
nierozliczonych aktualnie i historycznie. Istnieje również możliwość
sprawdzenia historycznych stanów na koniec każdego miesiąca, a także wszystkich
zrealizowanych wpłat i wypłat.
System udostępnia szereg predefiniowanych
raportów i dashboardów informujących o trendach sprzedażowych, marżowości,
rabatach, kontrahentach i produktach. Aktualnie rozwiązanie dostępne jest w
wersji „otwartej”, to znaczy można integrować do niego dowolny system źródłowy